~Jalan Kenangan~ Sangdewi~

Sepanjang jalan kenangan, banyak kisah yang datang dan ditinggalkan, banyak cerita yang dijadikan teladan dan sempadan.Sepanjang jalan kenangan semalam yang tidak pernah padam, kenangan hari ini yang terus bersemi, kenangan akan datang yang akan menjelang.Sepanjang jalan kenangan ini, di sini aku berdiri atas nama insani.

Tuesday, June 06, 2006

26 MEI-Pagi di RS, kemudian ke Muzikfm, dia ada wawancara. Berlangsung 1 jam, kemudian terus ke Astro, untuk acara malamnya pula. Talk show baru, yang ratingnya tertinggi sekarang ini, kata penerbitnya. Aku kira orang Malaysia memang suka gossip. Tidak hairanlah program ini melonjak naik.

Sementara menunggu dia bersiap-siap, aku ke kafeteria mencari juadah, perut memang dah lapar dari tadi. Tak banyak yang boleh dimakan, akhirnya nasi goreng yang kubeli. Sibuk bercerita sambil menunggu, tak sangka dah hampir jam 9 malam. Kelam kabutlah dibuatnya, aku segera mencapai baju untuk digosok. Di bilik wardrobe, bertembung dengan beberapa orang peserta AF4, yang sibuk mencuba baju untuk prelude. Kesiankan.....walau tak selesa, dah orang sediakan, kena pakai. Nak bersuara mungkin tak sampai hati dan takut. Aku pun sejak AF3 lagi dah heran dengan pemilihan baju, banyak sangat tak kena, dah tu yang perempuan akan jadi mangsa, kekadang seksi, kekadang tak kena, kekadang nampak tak selesa pada pemakainya.Aku tahu benar peranan pakaian, 80% membantu keyakinan atas pentas. Jika tak selesa, alamatnya pergerakan jadi tak tentu hala, rasa macam ada yang tak kena, berbirat-birat muka.

Talk show dah habis, borak2 dengan yang dikenali di studio, membawa ke perkarangan lobi Astro. Jumpa SM dan JL, macam tak percaya je JL datang dan aku pun ajak je dia jumpa kejap. Sajalah, buang yang keruh ambil yang jernih. Tengokkan, industri ni kecik je....balik2 jumpa gak. Jangan tulis yang bukan2 lagi sudahlah....

27 MEI-Curiga sangat, rasa nak tau sangat. Perubahan yang ketara atau aku saja yang rasa? Entahlah....tapi hati sentiasa berteka-teka dan berkata-kata.

Dia ada acara di CPH, datang awal untuk latihan. Kemudian berehat saja tunggu malam, tapi aku curi kesempatan. Pergi ke KLCC mencari beg idaman. Alamak, tinggal yang kecil saja, akhirnya aku beli juga. Kecil pun tak mengapa.

28 MEI-Pagi di RS, siapkan apa yang patut. Suruh R belikan kek hari jadi Eni. Dia pun tak perasan hari ni harijadinya. Papa tak ada, aku ajak R menemani ke TR di KLCC, ada acara dia. Aku sampai awal. Lama juga di TR, hampir 2 jam. Aku kemudian membelikan hadiah harijadi Eni, set alat mekap. Balik dari KLCC, terus ambil PSNN, junior dan Jannah di rumah dan bawak ke RS.

29 MEI-Minta R hantar ke RTM, ada meeting untuk acara dia. Aku tak sempat nak join dia meeting dengan client di SH. Kemudian bertemu di Memorial Peringatan P.Ramlee, menghadiri tahlil di situ. Agak lewat sampai. Habis sahaja acara di situ, terus ke Bangsar, sambung kerja. Singgah makan dahulu. Dah tak tahan lapar. Kemudian ke studio untuk kerja dia.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home