~Jalan Kenangan~ Sangdewi~

Sepanjang jalan kenangan, banyak kisah yang datang dan ditinggalkan, banyak cerita yang dijadikan teladan dan sempadan.Sepanjang jalan kenangan semalam yang tidak pernah padam, kenangan hari ini yang terus bersemi, kenangan akan datang yang akan menjelang.Sepanjang jalan kenangan ini, di sini aku berdiri atas nama insani.

Wednesday, June 14, 2006

3 JUN-Memilih untuk di RS sahaja kerana kakakku masih di kampung lagi. Walaupun dia ada kerja tetapi aku tidak boleh menemani. Perasaan bila dilayan akan mengundang curiga di hati. Rasa jika diikutkan akan mengundang pelbagai emosi. Itulah makanan sehari-hari. Jika benar apa yang terlintas di hati, aku hanya mahukan bukti dan sedia mendepani.

4 JUN-Setelah lama tidak ikut ke acara dia di luar KL, aku ke Kedah hari ini untuk SUKMA. Dia ada acara di situ tapi sebelah malamnya. Sampai di bilik hotel, aku menempah makanan untuk dia terlebih dahulu dan turun ke cofee house pula untuk makan tengahari. Mulanya aku hampir sahaja seorang diri, akhirnya ditemani.

Malam-Ke acara penutupan SUKMA, tempat SNFT 2004. Jejak kaki di sini, semuanya kembali teringat.

5 JUN-Pulang ke KL, kepala pening. Sejak pagi tadi berpusing-pusing. Apakah rungsing??? Atau ada tekanan yang membanting????

Bila aku katakan tidak, jangan pernah berkata hendak. Jika aku katakan jangan, mengapa memilih lain jalan? Sesungguhnyanya aku berkecil hati, bukan mengongkong diri, cuma minta memahami, minta diperhati. Perasaan ini mudah dibeli, tak perlu ditawar, kerana harganya masih serendah suatu peduli.

6 JUN-Aku ke RS siangnya, petang bertolak ke KLH, bersama Z. Dia ada acara MBOR, aku bersamanya. Dia menerima MBOR untuk RAH, aku berbangga. Suatu kenangan yang subur sentiasa. Tahniah! Jalan kejayaan yang tak mudah tapi akhirnya diiktiraf!

7 JUN-Acara dia diwawancara satu program krew dari Kota Singa. Bermula wawancara di pejabat, kemudian ke salon di KLCC dan seterusnya ke hotel. Malam baru selesai tetapi bersambung lagi esoknya.

8 JUN-Aku menolak untuk wawancara ini.Malu, tidak mahu, dan selalunya aku akan kurang bersetuju dengan apa yang aku cakap lebih-lebih lagi di tv. Aku gugup sebenarnya tetapi inilah permintaan krew yang mahu aku muncul juga. Sukar menolak, akhirnya aku tiba juga di pejabat. Datang awal tapi giliran aku agak lewat, dan aku minta dipercepat kerana mahu ke RS, ada shooting lagi acara dia dalam GGA di sana.

Setelah wawancara, aku bergegas ke RS. Buat serba sedikit persediaan. A dan krew GGA datang jam 2 petang. Penggambaran yang melibatkan dia dahulu dibuat, kemudian GGA menggunakan lokasi RS sampai malam. Bagi aku ini rezeki datang bergolek, GGA yang mahu menggunakan tempat aku sebagai lokasi. Aku tidak boleh menolak malah berbesar hati.

pertanyaan: untuk apa sebenarnya? menerpa pada tempat tapi berkalih juga seakan tidak sempat, apatah lagi mahu datang merapat. (aku sedikit emosi, semua entry emosi ini adalah kitaran perasaan sahaja..........)

9 JUN-Aku ingin ruang untuk bawak PSNN dan junior keluar dan berjalan-jalan. Tapi aku hampa, aku tidak mempunyai masa. Aku cuba memperuntukkan masa, tapi aku juga terkecewa!!!!

10 JUN-Bila hilang ramah kita akan marah, bila hilang bayang kita tidak duduk senang. Hanya perlu tabah jika jiwa sedang berperang.

11 JUN-SZ di RS. Sembang2 juga dengan mereka. RS sebagai tempat pertemuan, silratulrahim dieratkan. Tak pernah terfikirkan dan tergambarkan. D datang hari ini dengan surprisenya. Aku betul2 teruja dan tak sangka. Akhirnya beg impian depan mata, terima kasih seikhlasnya. Album penuh nostalgia juga, kenangan dari awal mula. P, dari SZ juga memberiku hadiah. Memang tak pernah tahu akan melalui detik sebegini indah, rasa disalur dengan mudah dan dipermudah.

12 JUN- Menghitung waktu, apakah menyelebelahiku??? Dia ada acara di KL kecil, aku pulang dengan Papa. Dia sudah ada di sana. Acara habis tengah malam, bertolak juga ke KL besar kerana ada kerja esoknya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home